February 27, 2017

Hotel Sentral Seaview, Penang ~ Bengkel JAN Perak 2015

Assalamualaikum,

#throwback

Entry terlepas pandang... hehehe... dah terlalu lama tak update dan update bila-bila ada masa menjadikan saya terlupa akan sesetengah entry.. hehehe.. almaklumlah... bila save gamabr-gamabr dari telefon terus masuk folder yang berkaitan... untuk gambar ini saya masukkan dalam folder opis so folder tu jarang-jarang bukak sebab gambarnya berkisar perihal opis saja.. hehehe... rupanya ada jugak terselit event opis yang saya bawak family sekali... bayar le lebih sikit untuk keselesaan anak beranak... macam ni je dapat bawak anak jalan-jalan.. hehehe... sebab boleh dapat murah sikit.. huhu... share dengan partner sebilik... so harga 1 bilik kita boleh share dengan kawan yang nak bawak family juga... dan pastikan nama kita pair dengan member tu... hehehe.. 

Oleh sebab kalau perihal opis pastinya akan terlibat weekdays jugak...jadi abah kenalah ambil cuti sebab masa mak kerja, abah boleh jaga anak-anak... oleh kerana anak-anak nak mandi kolam dan pantai.. abah kena jadi lifeguard ye... hehehe... untuk memudahkan urusan, saya dah siapkan bekalan makanan untuk semua... bila mak kerja abah takde nak keluar bawak anak-anak.. baik abah layan deme dalam bilik je.. so stok makan kena cukup... hehehe.. macam saya buat.. saya akan prepare sup untuk  anak-anak banyak, siap bungkus untuk setiap meal. untuk lunch dan dinner je sebab sarapan hotel bagi.. selain tu.. beras, biskut, air minum, jajan, megi cup semua kena cukup... hehehe... rice cooker janngan lupa.. untuk abah kita siapkan ikan bilis goreng bercili.. kalau nak kuah ambil anak punya sup... hehehe... itulah bila barang-barang semakin melampau harganya.. kita berjimat selagi boleh jimat... kita hanya perlu tampung duit minyak dengan tol je.. makan minum kita tapau... hehehe...mujur anak-anak saya tak banyak ragam dan tak kisah makan macam tu... Alhamdulillah...

Oleh sebab bengkel buat di Penang so dah plan dengan abah, pergi kita naik feri balik kita lalu jambatan.. memang dari kecil saya suka naik feri.. so nak bagi anak-anak merasa.. dan depa pun suka.. tapi ada takut jugak... hahaha...  





Apa yang best pasal hotel ni... dia ada kolam dan jugak pantai.. arte dia pun murah berbanding hotel lain... dan tentunya bintang dia kurang.. hahaha.. saya pun tak pasti berapa bintang... tapi untuk anak-anak asal tidur hotel ada kolam dah puas hati.. hehehe...



Bila dah puas mandi kolam, kita gi pantai pulak... masa ni petang lepas mak abih kerja.. bawak anak-anak main pasir pulak... dak tecik aathif tu dia pergi pantai nak main pasir je... bukan nak mandi... dia boleh duduk atas pasir tu berejam pun tak apa...



Tak perlu saya nak update kerja saya kat sini.. hahaha.. bengkel je pun...lebih teruja bawak anak-anak berjalan.. anak-anak agak kurang berjalan atas faktor ekonomikan.. hahaha.. sesekali je... kalau untuk family saya.. kami tak kisah dekat atau jauh, hotel mahal atau murah asal ada kolam... dah ok.. kalau dapat pantai sekali kira bonus.. hehehe... makan minum kami akan bawak bekal... sesekali je makan luar.. tapi bukan setiap meal... tips berjimat... hahaha.. 


No comments:

Post a Comment