April 15, 2015

Bila #makanak3 berkursus

Assalamualaikum...

Lama sungguh peram cerita ni... hehehe... bulan 2 hari tu... sy terpaksa menghadiri kursus anjuran opis ... lebih kurang 15 staf yang kena pergi... saya ni bila anak2 dah besar ni kira macam ok sikit kalau nak berkursus meninggalkan anak2 dengan En. BD. Cuma masalahnya tarikh kursus tu seminggu sebelum ashu kawin... so kami memang dah plan nak balik KL hari Rabu lepas kerja.. so disebabkan saya berkursus sampai khamis terpaksalah melewatkan kepulangan ke KL.. kami balik khamis malam tu jugak...

Kursus kali ni saya boleh bawak kereta.. bawak soen sekali.. kebetulan semua dah cukup kenderaan tinggal kami berdua je.. so saya offer untuk bawak kereta... senang berdua je.. kursus ni ke Alor Setar ye... so memang dah lama saya tak drive.. tup2 sekali kena drive sampai Alor Star... 




Sebenarnya ini kira pertama kali jugaklah saya berkursus meninggalkan anak2 di rumah.. adalah masa ke Janda Baik tahun lepas tapi itu cuma 2 malam je.. kali ni sampai 4 malam tau... adoiii... selama 7 tahun saya tak pernah tidur tanpa anak2.. so memang kekok lah... selalunya kehidupan sangat2 pack... tiba2 saya ada banyak sangat masa terluang... huhuhu... saya mempunya masa untuk diri sendiri dan saya nikmati masa itu sepenuhnya... member ajak keluar lepas kursus pun saya taknak pergi sebab saya nak berehat... konon... tapi rindu tu Allah je yang tahu... heheheh...

Setelah sekian lama saya meninggalkan aktiviti mengepam... masa kursus saya kena pam sebab tak tahan... terpaksa pinjam pam member.. pam sekali je sehari... lepas tu buang... heheheh... bila saya balik... aathif pulun nenen sampai tak igt... hahahaha... ingat kot bolehlah dia berhenti... rupanya... idakkkk.... hahahaha...



Malam2 ada jugaklah En. BD wassap pic anak2... rindunya... sepanjang saya berkursus tu En. BD terpaksa handle anak2 sepenuhnya.. of course dengan bantuan opah... huhu... oagi2 mifdhal kena bangun lebih awal dari biasa sebab En. BD akan hantar dia ke rumah cikgu sekolah dia yang kebetulan tinggal dekat dengan shaqis.. En. BD hantar mifdhal dengan aathif sekali ke shaqis.. kemudian balik semula untuk uruskan abgngah dan kemudian keluar hantar abgngah ke LC dan terus ke opis... balik pun camtu kena ambik ketiga2 sekali... fuhhh... letih tu...




Alhamdulillah segalanya berjalan lancar... aathif ok sepanjang dengan abah... tidur tu ada jugaklah dia merengek cari nenen tapi lama2 dia pun tak larat dan paham terus mintak putin terus sambung zzzzz....


No comments:

Post a Comment