January 8, 2015

Retreat JAN Perak ~ Best Western Marina Island Lumut

Assalamualaikum...

Akhirnya retreat ni jadi juga... adoyai.... banyak betul rintangannya... sebenarnya banyak yang saya rasa sebelum retreat ni... tapi biarlah saya simpan sendiri... hanya gang2 opis yang tau.. malas nak up dalam blog... cuma apa yang bermain difikiran saya... ini masa untuk saya bawa anak2 bercuti.. mandi kolam & mandi laut... saya takde buat plan bercuti yang lain... so kita happy... kita enjoyyyy....

Masing2 sibuk selfie masa otw ke marina island... masuk dalam grup wasap... heheheh... dah gerak baru tau malam baru program mula.... adoyaiii... kalau tau awal2 takdelah kelam kabut snagat....


Memula saya ingat nak bawak opah sekali tapi tak jadi sebab opah ke KL untuk pi umrah... opah pi awal sikit untuk setel beberapa perkara sebelum berangkat... so saya yakin En BD boleh handle anak3 sepanjang saya beraktiviti opis... heheheh... 

Kami menginap di Best Western Lumut... pada saya hotel ni takdelah best sangat... masa kami sampai dalam pukul 4 ptg tu... bilik banyak belum ready... tunggu dekat sejam baru boleh checkin.. bayangkanlah... selalunya kita dah boleh masuk jam 2pm kan... ini...????.... sabo jelah... yang boleh tahan sikit bilik dia... sangat besar... memang sangat ok... cuma barang-barang dia agak lama sikit... keluasan memang tiptop... dalam bilik besar ni ada 1 lagi bilik kecik... so abglong & abgnyah tidur bilik tu... deme ok je... 

Sebelum gerak saya memang dah siap2 prepare stok makanan.. yelah retreat ni untuk makan minum tak provide... untuk saya je... so untuk EN BD dan anak2 saya kena siap2 prepare dari rumah... pagi tu dah siap2 masak ikan bilis goreng bercili untuk EN BD dengan sup untuk anak2... saya dah siap packing sup ikut 4 kali makan... ikan bilis pun siap2 buh dalam balang... bawak sekali segala beras... biskut.. maggi... jajan.. etc untuk kudapan dalam bilik.. bosankan... mak sibuk beraktiviti.. anak2 merap dalam bilik... sejuk sure lapor manjang... hehehe...

Peralatan saya siap bawak periuk nasi.. pinggan, mangkuk, sudu, garfu, sabun cuci pinggan, kain buruk etc... beras pun siapkan bungkus utk sekali masak buat 4 plastik terus... sup pun macam tu... sampai hotel terus masuk peti ais.. bila nak makan keluarkan.. panaskan dalam rice cooker..salin.. pastu masak nasi pulak... lepas masak nasi.. En BD suapkan anak lepas tu dia pulak makan... nasi ikan bilis dengan kicap je... tapi selera tau dengan nasi panas... huhuhu...


Belah petang kami semua turun mandi kolam dengan mandi laut... main korek pasir... belah petang je boleh mandi.. pagi mandi bath tub je sebab saya masih tak yakin En BD nak handle tiga anak mandi kolam sebab abgnyah dia taknak masuk kolam.. dan aathif masih kena monitor.. abglong je boleh lepas.. itupun kena tengok jugak...


Bagi saya.. aktiviti penuh seawal lepas subuh... ada aquarobik... subuh2 masuk kolam... aerobik dalam air... adoyaiiiii.... tak pernah dibuat tau... lepas tu ada kelas sampai malam... petang je free lepas 4.30pm tu... 




Malam ke2 ada farewell Pengarah nak bertukar... satu berita yang sudah lama kami nantikan... ok.. tak boleh ulas lebih2.. hehehehe.... malam tu ada BBQ... 




Ok.. so itu je cita retreatnya.. takdelah best mana pun kecuali layan anak2 mandi kolam & mandi laut... korek pasir... huhu... hotelnya pun biasa2 je.. makanan tak berapa sangat... huhuhu.. setakat bolehlah...

Balik tu singgah Jamilah beli ikan bilis sikit sebab stok habis langsung kemudian pergi aeon jalan2 makan2... dan zassss balik sebab esoknya kerjaaaa....balik dari lumut... abgnyah & aathif demam so saya cuti khamis & Jumaat jaga anak... mujur tak melarat... Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment