January 28, 2015

Lepak-lepak habiskan masa sebelum ke sekolah

Assalamualaikum....

Sekolah ditangguhkan ke 12 Januari 2015.... ok.. saya sebenarnya tak tahu nak suka ke nak sedih... hehehe... setengah orang mestilah suka sebab boleh prapare lagi... terutama yang terkena musibah banjir... pasti rasa bersyukur... saya ok cuma ada sedikit susah hati.... hehehe...

Tamatnya tahun 2014 bermakna tamatlah sudah mifdhal di Iq Genius dan tamatlah juga abgnyah di Shaqis... yelah... yuran bayar samapi Disember 2014 je... so kalau dah tambah lagi seminggu cuti mana saya nak tinggalkan mereka... saya terpaksa cancel cuti sebab saya kenalah cuti time anak sekolah... takkan nak cuti 2 minggu kot... agak2 laaaa... hahaha... nasib juga abgnyah boleh mula hantar LC 6 Januari... so sehari je dia takde tempat nak stay...

Last2 plan dengan En. BD... abah kena cuti sehari... hari isnin tolng jagakan mifdhal dengan abgnyah... aathif takpe still on di shaqis... huhuhu... so tinggallah mereka 3 beranak. Masa saya tinggalkan tu.. masing-masing tidur lagi... lepas tu tepon dalam kul 11 pg tup2 dah ada kat wayang... amboii... tgk wayang ye... sukalah deme... tengok cerita night at the museum..



Dah puas berjimba dengan abah... esoknya abgnyah start LC... tinggallah mifdhal pulak... pening kepala mana nak tinggalkan dia... last2 adalah berborak dengan member saya Lily... dia offer tinggalkan kat rumah dia sebab husband ada & bibik pun ada.. lagi pulak anak2 dia sama sekolah Iq Genius so memang berkawanlah... mula tu macam eh.. mau ke dia... takut dia taknak sebab dari opis saya dia kena naik kereta Lily untuk balik rumah dia sebab rumah dia jauh... so husband dia hantar dia ke opis... mifdhal kena ikutlah husband dia balik... itu yang merisaukan saya.. takut dia taknak naik kereta orang lain.

Tapikan... tiba-tiba lepas main boling KESUKAP hari tu... mifdhal memang bermain dengan naufal & zharif... lepas tu dalam kereta masa nak balik tu tiba2 dia cakap.. mak abang nak pergi rumah naufal la mak.... saya terus dalam hati macam... aikkkk.... mak memang ada borak dengan mummy naufal tapi taktau pulak mifdhal terpikir pulak... lepas tu saya keep on tanya dia... betul ke.. nak ke... naik kereta daddy naufal.. macam2 saya tanya dia... dia kata ok.. dia nak... so saya tanya balik lily.. ok ke... lily kata ok je... jom kita try dulu....

So selasa tu try lah.... mmg dia sangnat ok... suka.. mana taknya semua permainan baru pada dia.. sukalah dia... makan pun takde masalah... asala ada ayam goreng dia ok je... hahaha.... so bila tengok dia ok selalsa tu... terus sambung rabu sekali... lepas tu khamis saya cuti... so dia stay dengnan saya kat rumah....




Hari Jumaat pulak memang dah plan nak bawak dia datang opis saya... dah janji macam2... dia sangat ok... bagi je tab.. wifi ada... sibuk download game macam2... balik rumah bagitahu abgnyah... abang ada beli game baru... mainlah... best....



Tengok... siap bersantai lagi... oklah tu..abglong memang senang kalau bawak dia kemana-mana... dia je dengar kata... sebab takde gang... hahahah...

No comments:

Post a Comment