October 11, 2014

Ogos 2014 ~ Cerita hero-hero saya

Assalamualaikum...

Bulan Ogos masih lagi bulan raya... so memang agak sibuk.. ke sana sini ziarah menziarahi...huhuhu... bukan banyak sangat pun.. poyo je lebih...ok jom kita layan pic hero-hero saya nih...

Aathif ni walaupun dia dah 1y9m masa ni tapi dia masih lagi duduk carseat sebab saya memang taknak biasakan dia duduk sendiri... hehehe... bila jalan jauh dia senang tidur dalam carseat... saya bolehlah duduk berehat sikit... maklumlah sejak operate ni saya jarang sangat dukung atau pangku dia dalam kereta memandangkan dia dah besar sangat... dalam kereta pun dia jarang mintak nenen.. lagi dia suka tidur... memang lena sepanjang perjalanan... fuhh lega mak... hehhe... tp bila kereta berhenti..dia jaga.. memang dia bising... mintak lepas... kadang kalo kereta stop saya bukak le tali tu... so dia mulalah menajat sana sini... bila kereta nak jalan balik.. pakai balik tali... apa lagi menjerit la dia... paling lama 10 minit... hahahaha... hati mak ni kena kering... nangis la... mak bawak keta...

aathif ni yang saya perasan tentang dia... dia ni makan tak memilih... dia akan makan apa saja yang kita makan.. bukan macam abg2 dia... paling memilih makan abgnyah... adoi.... semua benda taknak makan...huhuhu... aathif ni apa saja... laksa.. goreng cempedak buah..buah naga... roti..biskut... aiskrim.. jelly.. agar2.. semualah dia bedal... hehehe... kalau boleh nasi pedas dalam pinggan kita pun dia nak... kadang saya suapkan jugak... hahah... bila pedas tahu garu2 kepala... hahaha...

Kalau tengok tv.. cerita kegemara mestilah Hi5... kalau tengok... memang tak berganjaklah... siap nari2 sekali...selain tu..perangai aathif ni kalau nampak bakul kain tu ia akan gigih tolak bakul tu kemana-mana... pastu sip masuk dalam tu yang paling tak tahan tu.. tapi kan saya rasa mana budak2 pun akan buat perkara samakan... heheh...


abgnyah satu hal... keunikkan anak ke 2 ni memang terserlah.... mengundang betul... tapi dialah paling kelakar.. paling kecok.. paling riuh.. paling senang buat kita marah..buat kita gelak..buat kita geram.... macam-macam perangai dia tuh... ooo ye satu hal... abgnyah kalau cakap dengan aathif otomatik cakap tak terus... haishhh...deme pulak cakap pelat dengan aathif.. kadang saya marah juga sebab kang aathif pelat pulak kang.... tapi depa berdua memang sayang aathif... takdelah nak buat ke apa... layan je...



Ada satu hari tu... ada maid datang bersihkan rumah.. saya ni kalau time maid datang cuci rumah sebolehnya saya taknak anak2 ada kat rumah.. sebab tu saya selalu amek weekdays... takmao weekend... payah... tapi ada satu sabtu tu memang terpaksa sebab hari lain maid tak free... so... bila maid kemas depan semua pakat lepak bilik opah... tapi yang tak tahan tu.. abgnyah la suka kuar masuk bilik... sekali masa dia belari nak masuk bilik.. atthif kat depan pintu... bila abgnyah tolak je pintu... duuussshhh... kena kepala aathif betul2 tang penjuru pintu tu... bergaris benjol dahi aathif.... adoiii... betapa paniknya saya... siap tuam ais bagai.... tapi nak marah abgnyah pun dia bukan sengaja pun... so redha jelah...


Tiap2 hujung minggu memang kena masuk mydin sebab nak beli susu... tiap2 minggu kena beli...beli barang2 dapur pun sama... beli kat mydin je senang... takyah ke pasar lagi.. tiap kali lalu kat bahagian sayur ni... memang kena stop kat bahagian ni sebab deme nak main air pancut tuh.. 


Hahaha... gambar ni comei... udah macam kanak-kanak syria pun ada... dia mmg nak pakai kain pelikat ni... orang nak solat... dia sibuk nak pakai kain skali... 


Saya sekarang asik gila membeli pyjamas comei2... sama je semuanya... ini antaranya... ada banyak lagi.. tapi tulah... bukan senag nak amek gambar bertiga sekarang ni... mengundang jugak tuh....


Owh ini juga pe'el aathif sekarang.. kalau lepas mandi dengan saya memang payah nak pakai pampers... dia akan mundar mandir.. lari sana sini berkemban.. sampai saya kuar hanger kecik baru dia pelan-pelan datang sambil membebel... anaaakkk laa... 


Aathif kalau dah dapat pegang tepon besar.. abg2 memang takde can la... kalau abg2 main depa dah boleh tolak ansur.. memula abglong main.. pastu abgnyah pulak.. tapi kalau dpt kat aathif.. memang lepas dia..dia..lepas dia..dia...

No comments:

Post a Comment