August 31, 2014

Merdeka 57 ~ Di sini lahirnya sebuah cinta

31 Ogos 1957 - 31 Ogos 2014

Selamat menyambut ulang tahun ke 57 kemerdekaan Malaysia...

Tahun ini sekali lagi Malaysia dapat menyambut ulang tahun kemerdekaannya dengan aman dan harmoni. sudah 57 tahun Malaysia merdeka daripada penjajah. Namun adakah pemikiran dan hati kita sudah betul - betul merdeka... huhuhu... tepuk dada tanya iman...

Tahun in dalam sejarah opis saya join kawad ni... mmmm... kira macam paksa rela.. mula-mula terpaksa tapi akhirnya menjadi rela dan nampaknya sangat enjoy... saya tidak terlibat sebab saya baru lepas operation... kiranya dapat pengecualian... tapinya... tetap kena pergi untuk menyaksikan sahaja... huhuhu... saya pun pakat-pakat dengan En. BD... sebab takde ke mana so apa kata kita bawak anak3 ke sana... aathif tak ikut tinggal dengan opah sebab kami tak dapat menjangkakan keadaan trafik macam mana... parking macam mana... ramai orang ke tidak... so kiranya macam tak berapa yakin nak bawak aathif sebab takut tak boleh nak handle dan takut kena parking jauh... memang betul pun.. parking sangatlah jauh dan penat jugalah nak menapak tuh... huhuhu... tapi anak2 sangat enjoy walaupun pada mulanya agak bad mood jugak sebab kena bangun dan mandi awal... hehehe...


Tema tahun ni... di sini lahirnya sebuah cinta... memang tidak dinafikan... di bumi bertuah ini banyak cerita cinta yang terukir... mani-manis belaka...


Cik gold dengan cik Plum pun nak wish merdeka jugak... wahhhhh.... angka kita samalah... huhuhu.... no keta saya memang merupakan tarikh lahir saya... wahhhh... suka suka suka... 57 bday, 5757 keta, 1957 tahun merdeka...dan dah 57 tahun kita merdeka.... banyaknya angka 57..... bestnya....

Sementara nak menunggu ketibaan ketibaan semuanya... kita ameklah gambar sikit... huhuhu....


Bila merdeka... VIP paling handsome skali mestilah datang... heheh... dapat tengok dari jauh je kalibat Sultan Perak.... tapi dari jauh pun tetap nampak kehensemannya itu.... huhuhu...



Dah puas nyanyi-nyanyi...kibar-kibar bendera.... kita tengok pulak perbarisan... kena tunggu team JAN Perak.... kontingen No. 38... huhuhu....lama punya tunggu.... akhirnya tadaaaaaaa.......



Cantiklah team JAN, Perak... walaupun training hanya 2 hari.. raptai pun 2 hari... tapi team ni dapat kawad dengan cemerlang pada saya... sangat cantik, kemas dan bergaya... huhuhu... bangga dengan u all... huhuhu....

Apa-apa pun tahniah kepada seluruh warga Malaysia di atas kemerdekaan ini....

Oooo ye tak lupa juga...adik beradik saya pun ada jugak ke dataran merdeka...




No comments:

Post a Comment