November 9, 2011

Kunjungan my BFF..

Lamanya saya peram cerita ni ye.. julung2 kalinya waktu hari raya kami berjumpa.. alkisahnya masa hari raya aritu bff sy nih datang ke rumah saya di taiping.. dia beraya di rumah mak mertua dia.. so dia mmg bole dtg ke rumah saya dan kebetulan juga saya beraya di taiping... huhu.. gumbira apabila dapat berjumpa...

Ini adalah sahabat baik saya masa kat poli dulu. lepas tuh berterusan la sampai sekarang... dia adalah rakan sebilik, sebantal, setilam, se"miga", semengumpat & bermacam2 lagi aktiviti kami sering lakukan berdua.. nak diringkaskan cerita, kami nih mmg ngam la.. sekepala... sama je.. fikiran pun sama walaupun kami nih dari lain2 negeri... dia asal dari kelantan... ha..!!.. kelassss tau kami bole ngammm...

Masa raya aritu dia kata nk mai umah... saya mmg tadah dengan tangan terbuka.. yelaa bukan senang nk jumpa sbb masing2 dah ada family sendiri.. selalunya payah tul nk jumpa.. bila dia kata dia nk dtg ipoh, saya plak lari eh salah.. saya plak tidak berada di ipoh.. bila saya pi BM dia plak balik kelantan... so mmg payah la nk jumpa...

So dikesempatan berjumpa walaupun seketika itu akan kami manfaatkan sebaik2nya.. gossip2 apa2 yg patut... gelak2, borak2 & macam2 la yg kami sembangkan... huhu.. best bila kenangkan nostalgia lama.. huhu.. tp yg tak bestnya sempat jugak dia bersekongkol ngn hubby saya, depa mengata tentang kuih almond london saya yang gebusss itu... huhu.. sibbaik dia tak sempat snap pic... kalo tidak mau dia kutuk saya kaw2 punya dalam fb... huhu... sibbaik... "tu la along, jgn ada niat tak elok pada org tau.." huhu...

Tapikan bila dia datang rumah saya aritu, saya terkenangkan satu nostalgia... masa tu mak & abah saya pi haji & raya haji tahun tu kami berdua je balik taiping & dia tolg saya kemas rumah yg tinggal itu semata-mata utk berhari raya di rumah saya..yelah.. mak & abah ada kat mekah masa tuh.. jadi sy le kena balik utk kemas umah.. sedih tau pagi raya sorg2... sibbaik bff say nih ada temankan saya.. kalo tak mesti sy sedihkan... pastu belah petang baru sorang kakak saya balik utk temankan saya... & bff saya ni pun berangkat ke penang utk dating jumpa kawan dia... huhu.. tq along... ur da best..!!


No comments:

Post a Comment