February 10, 2011

Mifdhal dah 2thn 7bln

Ooooo... patutla malam td mifdhal terjaga kul 3 pagi dia kata dia tak bole tdo sbb gelap... tak penah2 dia jaga time2 cmtuh... rupanya dia dah masuk 2thn 7bln da... ooo beralih lagi 1 bln ye sayang... sbb tuh la mlm td kaco mak tdo...

Aku dah perasan yg dia mcm tak lena tdo... dok guling sana guling sini, garu sana garu sini, bg nenen kejap je nk pastu taknak, pastu kaki dok letak baik atas kaki aku, pastu raba2 aku, raba2 bantal... mcm2 lah... aku memula buat dek je... tp aku risau plak kot2 dia sakit ke.. aku tnye le.. mifdhal sakit perut ke... dia jwb.."tak la.." pastu aku tnye lagi mifdhal panas ke (sbb dah 2,3 mlm nih aku pun rasa panas yg amat sgt... mgkn sbb preggy kot).. pastu dia jwb.."tak la... gelap..".. ooo baru dia perasan kot dah gelap.. selalunya main tdo je smpi pg.. celik2 dah terang kan...

Pastu aku ckp la.. mmg la gelap sbb dah mlm, sume org tdo... mifdhal tak tdo ke... dia jwb.."mifdhal tak bole tdo la..." oooo... dia tak bole tdo... aku rileks lagi... pastu slow je dia mtk mak.. nk vitagen... pastu aku pun bgn la pi amek... smbil minum tuh.. mcm2 dia dok pok pek pok pek... nk main piung la... nk tgk astro ceria la... aku buat dek je.. konon2 tdo... pastu dah abih vitagen tuh... dia guling2 lagi... garu2 lagi... aku buat2 tdo... huhuhu.. pastu lebih kurang sejam gak la dia mcm tuh.. pastu mtk nenen... tak lama lepas tuh dia smbg tdo balik... alhamdu lillah... aku pun dapat la smbg tdo... adeh... mifdhal jgn la tiap2 mlm mcm nih ye... poning mak... huhuhu...

aku igt pg nih dia nk bgn lmbt..rupanya masa aku tgh mandi dah jaga dah.. aku kuar bilik air tgk dia dok rileks tgk astro ceria dah... adeh... dia takpe la... kejap lagi mesti smbg tdo balik tuh... aku...???..!!!!!.... sangap.....

tp takpe.. aku tau itu adalah antara proses tumbesarannya... & aku amat2 bersyukur sbb sejak abih pantang mifdhal belom lagi nyusahkan aku bila tdo mlm...masa dlm pantang pun dia bukan menangis mlm2 cuma dia akan ok ek ok ek sbb nk bergantung nenen ngn aku... tp elok je lepas pantang.. setel.... dia akan tdo smpi pagi..& bukan jenis suka menangis mlm2...atau berjaga mlm2... so far so good... kiranya pada aku.. mifdhal takde la jenis yg suka meragam... bwk la pi tdo kt mana pun dia akan tetap cmtuh gk... bwk la pi jenjalan kemana pun dia ok je... no worries... alhamdu lillah...


5 comments:

  1. sori la ye sayang buah hatiku berdua.. abah memg lgsg xsedar.. mak pon mcm paham je yg abh letih + penat, tu yg xkejutkan abah tu (atau memg tau kalo kejut pon abh mesti xnk bangun punye..)apapun abah doakan mifdhal sihat selalu, sentiasa diberikan keselamatan & terus membawa sinar bahagia buat keluarga kita..
    hattt dishhhh dari abah..

    ReplyDelete
  2. Huhuhu....sy tau abah penat... mmg taknak ganggu pun..mifdhal bole nk main piung plak tp tak bole diikutkan...so kena la buat2 tdo...bole plak dia kata mak.. org sebelah ni kan takde la mak.. bole plak dia nk sibuk hal org sebelah... hahaha...papepun yg dibuat oleh mifdhal tuh semuanya mendatangkan kebahagiaan kan...

    ReplyDelete
  3. hahahaha... sarah taktau ye.. huhuhu.. piung itu adalah main pistol/senapang... kan bila tembak.. dia buat bunyi.. piung piung piung... so lekatlah benda tu jd piung... hehehe

    ReplyDelete
  4. ohoooo.. kisahnye... hehe.. somel je mifdhal~

    ReplyDelete