February 9, 2011

Lagi menu yg aku cuba....

Salam semua... ewahh.. mcm ramai je yg baca.. huhu syiok sendri... mmm... terasa lama plak tak update blog... biasak la kalo keje luar alamatnya mmg le bersarang... hehehe... kat umah tak dapek la.. mgkn kawasan baru so line mmg slow gila atau bole dikatakan takdak langsung... hehehe...

Ok lah... apa nk cite ye... oh ye... semenjak 2 menjak nih aku rajin sket turun dapur.. huhu.. utk mencoba resepi2 yg aku tak penah buat sebelum nih... rajin bukan sebab apa, sbb skrg nih rasa mcm dah taktau nk masak apa sbb rasanya dok asik buat benda yg sama je... agak bosan pun ada... so kekadg kena gak ubah citarasa..

ok memula aku nk share air buah aku nih dulu...




ni la rupa "jus mangga float"... huhu... yummy... sedap...

aku buat nih masa MIL aku nak mai ipoh sblm balik kmpg...

aku tgk buah mangga tuh cntk je.. so apa lagi... jeng jeng jeng.....

mat inteprem... mifdhal tak puas ati sbb dia nk kamera yg aku pegang tuh...

sibuk nk tgkp gmbr jugak.... hehehe


Ni plak aku try masa weekend aritu...

"Fresh orange float"... sedap gila... smpi hubby kata tak smpi ati nk minum abis...

sayang katanya so smpn dalam peti balik... hehehehe...



Yg ni plak aku main hentam je buat ikan bakar sambal perah limau kasturi....

perghhhh.... sedappp tuh... resepi nih aku cedok dari blog lain...

aku terbekenan ngn resepi2 yg dia bagi... so apa lagi...

cobalah...... ternyat tidak mengecewakan....



ha... yg ni paling best... sotong goreng tepung.....
rangup & best gila... mifdhal suka sgt...
siap makn sorg tak bg org lain... kira ok la
cara nk pancing dia mkn sotong....
aku ada gak ty buat udang... pun sedap... so mifdhal mmg suka la...






2 comments:

  1. fuyooo..macam kat kedai la..siap ade buah oren sangkut kat gelas...:p

    ReplyDelete
  2. hahahaha...jgn main2.. tu sibbaik tak pi beli payung kecik sangkut kt gelas tuh.. kalo tak lagi real tau... hehehehe

    ReplyDelete