November 29, 2010

Yg dinanti...

Mmmm... cemane nk mula ye... sebenarnya aku ada berita gembira nk share... mmg dah lama share kt fb tp kali nih nk share kt blog plak... hehehe...

Sebenarnya kami mmg dah lama nnt kan saat2 ini... maklum la mifdhal pun da besar... mmg da bole ada adik da... cuma rezeki lum ada lagi... tp nk dijadikan cerita berkat di bulan ramadhan yg mulia... peot aku lewat lagi... aku memula malas nk pikir sgt sbb semenjak 2 menjak nih mmg selalu lari2 peot aku nih... so aku tggu je la... aku tggu smpi dah dekat nk abih bulan 8 baru aku beli test kit tuh sbb sepanjang bulan ogos tak peot lagi... so ada kemungkinan di situ... hehe.. hati berbunga...

so 1 pagi tanggal 26/8 aku pun dgn gabranya pi test pg2 tuh... alangkah gumbiranya rasa hatiku bila ada 2 line di situ... line yg telah sekian lama aku tggu... akhirnya menjelang tiba... alhamdu lillah... syukur kepada Allah... yey.. mifdhal nk ada adik....




tadaaaa......




so tatkala aku buat post nih usia kandungan aku skrg dah menjangkau 19mggu suda... alhamdu lillah... so far takde apa... bby sihat membesar dlm rahimku.. syukur...




so kalo org tnye apa beza kandungan kali ini... mmg ada bezanya... dulu masa mifdhal aku takde la teruk sgt loyanya... muntah pun ada la 2, 3 kali smggu... tp kali ni 2,3 kali sehari.. kdg smpi 4 kali... kt opis pun muntah gak... pastu mulut rasa tak best je.. minum air masak pun tak suka... tp mujur skrg da ok da... so morning sickness aku nih berlarutan smpi 4 bln.. pastu ok.. cuma ada lagi pening2, penat tuh... biasak la...




lg 1 kali nih aku cepat rasa sakit belakang... kalo dulu bulan ke6 baru aku rasa tp kali nih 3 bln da rasa daa...hehehe.. apa kah tandanya itu... adakah gegirl..??? hehehe




mggu lepas aku pi check pastu aku igt da bole nmpk da sbb ye la da 4 bln 1/2 kan.. hehe.. tp malang sekali tali pusat dia dok celah peha... so doc kata bln dpn baru cnfm... hehehe.. saba lagi smggu....




ok itu aje.. buat kali nih... nnt kita smbg lagi kay...


doakan segalanya berjalan lancar kay... aminnn...



3 comments: