April 3, 2009

Susu Ibu...tiada yg lebih baik darinya..

Mengapa ku memilih utk BF my son..????mungkin itu adalah soklan2 yg sering dtnye oleh ramai org..sebabnya zaman sekarg nih mmg ramai yg bagi anak mereka FM berbanding yg bg BM. Ini adalah kerana terlalu byk FM berada di pasaran & terlalu byk iklan2 yg menulis betapa berkhasiatnya FM nih. Tp tnyata aku tidak sesekali terpengaruh ngn iklan2 deme tuh. Pada aku apa yg Allah beri itu jauh lebih bagus dari apa yg manusia ciptakan..


Pada aku...cuba korang sume bayangkan ye..jikalau tiada langsung FM diwujudkan atau dihasilkan di muka bumi ini? Apa yg dpt kita bagi pd anak kita? Pada masa ni mesti semua org akan berusaha utk bg BM kt anak masing2kan? Tp bila da ada FM dimerata2 kedai, maka ramai org akan mengambil jln mudah utk memilih FM utk anak mereka..hanya dgn alasan...

1. susu kurang la..
2. susu takde la..
3. keturunan mmg jenis takde susu la..
dan macam2 lg...


Aku tertarik ngn artikel member aku (geng susuibu.com) yg tulih..semua org mampu BF anak mereka kerana Tuhan itu maha adil & pasti memberi semua nikmat BF itu kepada semua ibu2 di muka bumi ini..


Walaupun aku masih baru di dlm dunia BF nih (9mos ++) tp aku amat2 bersyukur kerana aku telah dipertemukan ngn susuibu.com kerana di web inilah aku mempelajari selok belok BF nih & baru aku tau sebenarnya memilih BF ini tidaklah semudah yg di sangka...apa yg penting kena ada ILMU+USAHA+DOA...itu yg paling penting...kalo takde ilmu aku rasa pasti usaha tidak membuahkn hasil..Jadi aku sarankn kepada semua, sapa yg masih preggy tuh layarilah web tu & timbalah seberapa byk ilmu yg ada dlm tuh & aku yakin korang akan jatuh chenta utk BF baby korang smpi at least 2 thn & selagi dia mau...


Sewaktu kali pertama mifdhal BF, apa yg terdetik dlm hatiku ialah betapa indahnya ciptaan yg Tuhan bg pada wanita bergelar ibu di atas keindahan memBF anak dipangkuan..saat dia menyusu & terlena dipangkuan adalah saat2 yang paling berharga di dalam hidupku..terasa lengkap hidup ini..

No comments:

Post a Comment